Twoja przeglądarka wymaga aktualizacji. Strona może nie dzialać prawidłowo.

Zamówione dzisiaj, jutro wysłane
Darmowa dostawa powyżej 340 zł
Zwroty w ciągu 30 dni
Nasi klienci oceniają nas na pięć gwiazdek

Wskazówki dotyczące pierwszego użycia latarki lub czołówki

Kupiłeś nową latarkę lub czołówkę! Fantastyczny nabytek, który sprawi, że nigdy więcej nie zostaniesz pozostawiony w ciemności. Mamy kilka wskazówek, które pomogą Ci od razu dobrze zacząć.

Wypróbujmy to od razu! A może nie?

Rozpakowałeś latarkę lub czołówkę. Przeczytałeś instrukcję. Czas ją przetestować! Chwila, nie działa? A przecież włożyłeś baterie. Jest wiele powodów, z których może nie działać.

Naklejka na baterii

Zdarza się najlepszym. Pokrywka baterii, która chroni tylną część dołączonej baterii, nadal znajduje się na swoim miejscu. Usuń ją. Problem rozwiązany! Sprawdź tutaj, jak możesz ją usunąć.

Akumulator nie jest naładowany

Obecnie wiele latarek wyposażonych jest w akumulator. Jednak nie są one (w pełni) naładowane w momencie dostawy. Różnie to wygląda w zależności od marki i latarki. Dlatego, zanim wypróbujesz latarkę, rozsądnym jest ją naładować. W ten sposób wiesz, że w pełni wykorzystujesz możliwości swojej latarki. Proszę wcześniej sprawdzić, w jaki sposób należy ładować akumulator oraz jaki rodzaj przewodu lub ładowarki jest potrzebny.

Wszystko należy odpowiednio zabezpieczyć

Aby zapewnić prawidłowe działanie latarki, należy odpowiednio zamocować wszystkie elementy. Niektóre latarki wyposażone w akumulator są lekko poluzowane, aby zapobiec ich przypadkowemu włączeniu podczas transportu.

Jeśli posiadasz latarkę z pierścieniem taktycznym, musi być on również dobrze przykręcony. Czasami może się wydawać, że latarka jest uszkodzona, ponieważ zarówno głowica, jak i nasadka tylna są prawidłowo zamocowane, ale problemem jest pierścień taktyczny. Czasami może być nieco luźny, co oznacza, że można mocno docisnąć nasadkę tylną do pierścienia, ale nie do korpusu. Dlatego przed dokręceniem tylnej nasadki należy zawsze sprawdzić, czy pierścień jest prawidłowo zamocowany.

Latarka czołowa jest zazwyczaj mniej skomplikowana. Niektóre latarki czołowe są wyposażone we wbudowany akumulator, którego obudowy nie można otworzyć. Jednak inne czołówki wyposażone są w obudowę na baterie, którą można otworzyć. W przypadku tego typu latarek czołowych instrukcje są takie same jak w przypadku latarek. Sprawdź, czy ma pokrywkę baterii, sprawdź, czy jest bateria, odpowiednio ją zamocuj.

Wodoodporność latarki

Prawidłowe dokręcenie poza działaniem latarki ma również wpływ na wodoodporność latarki. Wiele latarek jest odpornych na zachlapania lub może być chwilowo zanurzona. Wtedy trzeba ją odpowiednio zabezpieczyć! Oczywiście nie dotyczy to wyłącznie latarek cylindrycznych lub czołówek – w przypadku latarek o różnych kształtach zawsze należy dokładnie sprawdzić, czy klapki ładowania i komory baterii są prawidłowo zamknięte.

Odpowiedzialne użytkowanie

W pełni naładowałeś latarkę i działa. Obecnie latarki LED są niezwykle mocne. Dostarczają o wiele więcej światła i świecą o wiele dalej niż halogeny i żarówki, które były powszechnie stosowane jeszcze kilka lat temu. W wielu przypadkach kompaktowa latarka może zbliżyć się do mocy światła reflektora samochodowego. Nie wspominając już o potężnych reflektorach o zasięgu ponad kilometra!

Dlatego ważne jest, aby mądrze korzystać z latarki lub czołówki. Nigdy nie kieruj światła bezpośrednio w oczy innych osób i zachowaj ostrożność podczas używania latarki w pobliżu autostrad. Tak silnym światłem można łatwo oślepić kierowców. Czego oczywiście chcemy uniknąć.